5 Sep 2014

Koleksi Buku Kegemaran Aku

Koleksi Buku Kegemaran Aku

Dulu masa kecil aku suka beli dan baca Komik Doraemon, aku ada banyak koleksi komik Doraemon itu, sampai sekarang ada lagi komik - komik itu, tapi aku tak pernah baca dah. Komik - komik itu semua masih tersimpan dalam almari yang tak pernah aku buka, tak tahulah apa yang jadi dengan komik - komik itu semua entah - entah dah kena gigit dengan tikus agaknya. Selain komik Doraemon, aku juga ada beli dan mempunyai banyak koleksi komik Anak - Anak Sidek. Bila dah besar, tak silap aku masa aku form 4, aku suruh mak aku belikan novel untuk aku sebagai hadiah sebab aku dapat nombor satu dalam kelas. Novel itu masa tu harganya dalam RM55.00 sebab tebal, sekarang ini harganya mungkin dah murah sedikit berbanding dulu. Novel yang paling aku suka adalah novel tulisan Ahadiat Akashah yg bertajuk Hikayat Cinderella. Aku ini memang jenis yang suka baca novel tebal - tebal ni.
Book, Read, Literature, Book Pages, Paper, Spring, koleksi, buku, hobi, membaca, kegemaran, kesukaan, novel, komik, buku sejarah, novelis ahadiat akashah, novel hikayat cinderella, komik doraemon, komik anak - anak sidek,
Banyak novel - novel tulisan Ahadiat Akashah yang aku baca dan novel itu ada dalam koleksi simpanan aku contohnya macam Lagenda Budak Setan 1,2 & 3, Pilot Cafe, Dilema Salina, Untuk 3 Hari, dan banyak lagi. Jadi tu semua antara buku kegemaran aku. Selain novel - novel tersebut, ada banyak lagi novel tulisan novelis lain yang aku ada. Dulu aku memang kerap beli novel di Popular Book, tapi sekarang ini aku dah jarang beli novel. Selain Novel, aku juga gemar baca buku - buku tentang sejarah. Dari sekolah lagi aku memang suka subjek Sejarah dan suka baca buku mengenai sejarah, jadi buku - buku berunsurkan sejarah memang antara kegemaran aku. Banyak ilmu dan pengajaran yang boleh kita dapat bila baca buku Sejarah ni. 

Gambar diatas ini credit to https://pixabay.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan



My Random Post