21 Dis 2017

Ayam Goreng McD Spicy

Ayam Goreng McD Spicy, McDonald's, Burger Spicy Chicken McDeluxe, Fast Food, My Favorite Food, McDelivery, Makanan, 2017,
Ayam Goreng McD Spicy

Teringat masa zaman aku sekolah menengah dulu, especially masa tingkatan enam dulu, dari sekolah untuk pulang ke rumah, kena naik bas awam. Kalau bas awam tu masuk ke dalam kawasan rumah aku, senanglah sikit, tak payah nak jalan jauh. Tapi selalunya aku dan kawan aku akan naik bas awam yang lain, sebab lebih cepat sampai, cuma kena jalan jauh sikitlah. Selalunya masa jalan kaki, lepas turun dari bas itu, kami akan singgah ke pusat beli belah yang berdekatan di rumah aku sebagai jalan pintas, sambil dapat merasa penghawa dingin dan sejukkan badan sikit. Dulu di tepi pusat beli - belah tersebut akan ada restoran McDonald's  jadi senanglah kalau teringin nak makan McD boleh jalan kaki untuk ke McDonald's itu. Tak lama kemudian Restoran McDonald's itu tutup terus, diikuti dengan pusat membeli - belah itu juga. Pusat Beli - Belah itu telah bertukar lokasi yang lebih strategik dan lebih jauh dari rumah aku. Jadi nak beli barang sekarang lebih susah sebab semua tempat jauh - jauh. Kalau ada motor senanglah sikit, tapi kalau jalan kaki, memang sakit kakilah jawabnya.



Restoran McDonald's pun lagilah jauh dekat Tesco sana tu, jadi payahlah nak ke Restoran McDonald's itu seperti dulu - dulu. Tapi nasiblah sekarang ini dah ada McDelivery, jadi kalau kadang - kadang teringin nak makan apa - apa menu dekat McDonald'd itu, cuma perlu order online saja. Dalam banyak - banyak menu dekat McD itu, aku paling suka Ayam Goreng McD yang rasa spicy itu, sedap betul, selalunya kalau order, aku akan order 4 ayam. Kalau ada duit lebih, order 5 teruslah hahaha. Tapi biasalah kalau order online ini harganya lebih mahal sikit, berbanding kalau korang makan di restoran McD itu, sebab campur sekali dengan GST dan kos penghantaran. Selalunya kalau aku teringin, barulah order, kadang - kadang aku order 2 ayam goreng McD beserta dengan 1 Burger saja, ada banyak pilihan burger, tapi selalunya aku pilih Burger Spicy Chicken McDeluxe saja. 
Ayam Goreng McD Spicy, McDonald's, Burger Spicy Chicken McDeluxe, Fast Food, My Favorite Food, McDelivery, Makanan, 2017,
Pernah sekali tu, aku teringin nak makan Ayam Goreng McD Spicy yang panas - panas itu, tapi waktu itu hujan renyai - renyai. Jadi kalau korang nak order juga, korang kena tunggu lama sikitlah, tak silap aku, aku order dalam pukul 7.45 malam dan aku kena buat pesanan awal dan dua jam lepas itu baru ianya akan dihantar. Tunggu punya tunggu, dalam pukul 11.45 baru diorang nak hantar pesanan aku itu hahaha. Kemudian orang yang nak hantar pesanan aku itu telefon aku dalam 2 kali juga sebab tak jumpa rumah hahaha. Tapi nasib akhirnya jumpa dan nasib ayam itu panas - panas lagi. Dalam pukul 12.10 am baru dapat makan Ayam Goreng tersebut. Jadi kesimpulannya, kalau korang order waktu sedang hujan kenalah sabar menunggu ye hehehe. Apa pun i love Ayam Goreng McD Spicy, hope nanti - nanti McDonalds boleh bagi diskaun ke, apa ke untuk sesiapa yang rajin order guna McDelivery itu.

1 ulasan:

  1. Sedapnya spicy chicken mcdeluxe. Saya kalau pergi mcd tak boleh tolak sundae chocolate

    BalasPadam



My Random Post