22 Okt 2017

KFC DELIVERY

KFC DELIVERY, KFC, Kentucky Fried Chicken, Perisa Original, Spicy, Whipped, Colonel Chicken Rice,
KFC DELIVERY

Sebelum ini aku pernah buat entry tentang Pizza Hut, jadi kali ini aku nak buat entry pasal KFC pula. Aku memang kerap juga order KFC ini secara online (KFC Delivery). Paling best, penghantarannya sangat cepat okey, baru saja order dan dalam 15 minit kemudian dah sampai pun KFC (Kentucky Fried Chicken) yang aku order itu. Aku juga dah pernah rasa menu terbaru KFC itu iaitu Spicy Sawadee Crunch itu, pendapat aku tentang menu terbaru itu okeylah tapi tak begitu sesuai dengan citarasa aku ini. Masa dulu - dulu aku suka dengan ayam goreng KFC yang spicy itu, tapi lama - kelamaan citarasa aku ini dah bertukar pula. Sekarang ini aku memang akan beli ayam goreng KFC yang original saja, yang spicy itu aku dah tak berapa suka. Teringat masa dulu - dulu masa keluar jalan - jalan dengan kawan - kawan di shopping mall, pastinya aku akan beli KFC dan bawa pulang ke rumah, tapi sekarang ini lebih mudah nak makan KFC dengan adanya KFC Delivery ini. Hanya perlu order saja dan akan ada abang KFC yang menghantar pesanan korang di pintu rumah nanti.

Antara menu yang aku selalu order adalah dalam satu set yang ada 3 ayam itu beserta air tin sekali dan lain - lain lagi. Kemudian aku akan order lagi Whipped Potato (Large) beserta dengan Whipped Potato Gravy. Kadangkala aku turut order Wedges atau Cheezy Wedges (Large) mahu pun Colonel Burger. Manakala air tin pula akan ada 2 pilihan sama ada Pepsi atau 7 Up dan pilihan aku mestilah 7 Up. Baru - baru ini juga aku pernah memesan Colonel Chicken Rice, dan memang sedap nasi ayamnya, tapi sayangnya diorang cuma menyediakan nasi ayam saja, kuahnya korang kena masak or cari sendiri hehehe. Kalau makan Colonel Chicken Rice dengan lauk dan kuah ayam masak merah masakan sendiri konform lagi sedap hehehe. Itu semua adalah antara menu yang selalu aku pesan kalau aku order KFC Delivery ini. Lebih menarik apabila setiap kali korang order secara online korang akan mendapat point, jika korang order di waktu - waktu tertentu, point yang korang akan dapat jadi lebih banyak lagi.

Dengan point berkenaan korang boleh memilih untuk menebus barang - barang yang ditawarkan dengan membida barang tersebut sampailah korang menang. Mahu pun memilih untuk menggunakan point korang itu untuk menebus makanan KFC secara free atau pun diskaun. Aku dah pernah menggunakan point - point aku itu untuk membida Mug dan aku menang. Sekarang ini cuma perlu tunggu diorang pos mug tersebut saja. Selain Mug ada banyak barang lain yang korang boleh bida, handphone pun ada tau cuma belum boleh dibida lagi. Aku juga pernah menggunakan point yang aku dapat itu untuk redeem Whipped Potato mahu pun Wedges secara percuma saja. Selain itu, dari segi harga pula pastilah lebih mahal sedikit kalau korang order online ini disebabkan ada caj kos penghantaran dan GST. Kalau makan di restoran KFC sendiri memang murah sedikitlah kan sebab tiada kos penghantaran semua. Apa pun tepuk dada tanya selera.

1 ulasan:



My Random Post